torsdag 27 december 2007

dans- och musikskola a la Dragan




Disco på lusthusgatan. Javisst, varje dag. Musiken dunkar och datorn ryker, nybrända skivor rullar ut. Att musiken är en så stor del i hans liv är inte en slump.
- Som ung hade jag en väldig framgångsrik karriär som DJ under 70- och 80-talet. När jag var 16 år startade jag min första discoclub. Varje lördag var det disco. Det kom runt 300 pers varje gång, och jag hade en medhjälpare som skötte det flashiga ljuset säger Dragge, nästan lite imponerad av sig själv.
- Är det sant?
- Ja. (Källa; Lukavac befolkning och farmor).




Hetaste spellistan just nu.
"Till och med en död skulle resa sig och dansa"
Bild 1. Kanye West - Good Life
Bild 2. Eagles - Long road out of Eden (gitarrsolo)
Inte årets danslåt, men mycket skön att köra gitarrsolo till. Kanske till efterfesten.
Bild 3. Duran Duran - The Valley
Mycket het låt. Om man kollar noga kan man här se att Dragan gör Disco Kjelles "knäryckarn", känt från 100 höjdare.
Bild 4. Rihanna - Don't stop the music
Bild 5. Timbaland - The way I are
Timbaland är dragges absoluta favorit.

Dragge har i dag inte tillräckligt med inspiration för att utveckla de respektive låtvalen.

1 kommentar:

carrie johnson fireboo sa...

Knärycket är onekligen en odödlig klassiker.

carr